Araç sahipleri dikkat: Kasko ve trafik sigortasında değişiklik yarın başlıyor

Kasko ve Trafik Sigortasında Yeni Düzenleme: Perte Çıkma Kriterleri Değişiyor

1 Temmuz 2025 itibarıyla hayata geçecek yeni uygulama ile kasko ve trafik sigortalarında perte çıkma kriterleri yeniden belirleniyor. Artık, kaza sonrası meydana gelen hasar, aracın piyasa değerinin yüzde 60’ının altında kalması durumunda araç pert sayılmayacak ve tamir edilerek tekrar trafiğe çıkabilecek.

Tam Hasar ve Ağır Hasar Arasındaki Fark Netleşti

Yeni düzenleme ile tam hasar ve ağır hasar ayrımı net bir şekilde yapılacak. Eğer bir aracın KDV dahil tamir maliyeti, aracın güncel piyasa değerini aşıyorsa, araç tam hasarlı olarak kabul edilecek ve hurda tescil belgesi alınarak sigorta şirketi tarafından tazminat ödenecek.

Hasar Oranı %60’ı Geçerse Ağır Hasar Durumu

Kazada meydana gelen onarım tutarı, aracın piyasa değerinin yüzde 60’ını aşarsa, araç ağır hasarlı olarak kabul edilecek. Ancak hasar oranı %60’ın altında olduğunda araç pert sayılmayacak ve sadece onarılabilecek.

Bazı parçaların zarar görmesi durumunda, hasar oranı %60’ın altında olsa bile araç pert olarak değerlendirilecek. Bu parçalar arasında şunlar yer almaktadır:

Şasi kolları, marşpiyeller, tavan sacı, hava yastıkları,
Elektrikli araç bataryası ve enerji hatları,
Ana elektrik tesisatı gibi parçalar bulunmaktadır.
Bu parçalardan herhangi biri zarar gördüğünde, araç ağır hasarlı olacak.

Çekme Belgesi Zorunluluğu Getiriliyor

Ağır hasarlı araçların trafikten çekilmesi için noter işlemi ile çekme belgesi düzenlenecek. Bu belgenin sigorta şirketine sunulması gerekmekte olup, belge sunulmadan tazminat yapılmayacak.

Tüm süreçlerde karar mercii olarak eksperler belirlenecek. Araç sahibi veya sigorta şirketinin müdahalesi olmadan, hasar durumu eksper raporu ile belirlenecek. Eksperler, raporlarını Sigorta Bilgi Merkezi’ne 5 iş günü içinde iletmekle yükümlü olacak.

Yeni sistemde, yüzde 60’ın altında hasar alan ve kritik parçaları etkilenmeyen araçlar onarılacak ve tekrar trafiğe çıkabilecek. Ancak bu araçların ikinci el piyasa değeri, benzerlerine nazaran yüzde 50’ye kadar düşebilir. Örneğin, 1 milyon TL değerinde bir araçta 550 bin TL hasar varsa, aracın piyasa değeri önemli ölçüde azalacaktır.

Hasarlı araçlar düzgün bir şekilde onarıldığında tekrar kullanıma uygun hale gelebilirler. Şasi hasar görmemiş, sadece kaporta kısmı etkilenmiş araçlar güvenle kullanılabilir. Özellikle çamurluk, kapı, kaput gibi parçalar 0.7 mm saclardan yapıldığı için kolayca deforme olabilir ancak bu her zaman ciddi bir soruna işaret etmez.

Related Posts

Akaryakıtta tabela değişti mi?

İran-İsrail gerilimi ile dalgalanan petrol fiyatları akaryakıta da tabelayı etkiledi. Geçtiğimiz gece benzin fiyatına 2 lira 63 kuruş, motorin fiyatına ise 4 lira 03 kuruş indirim gelmiş ardından da motorine yeniden zam geldi ve yine 50 TL’nin …

CHP Genel Başkan Yardımcısı Karabat: “Yolun sonu ödemeler dengesi krizi”

Karabat, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, 19 Mart’ta Ekrem İmamoğlu’nun tutuklanması ile başlayan süreçte 60 milyar dolar civarında döviz satıldığını ama piyasada güven sağlanamadığını ifade etti. Faiz artırımına rağmen 19 Mart öncesindeki …

Bakan Şimşek’ten enflasyon açıklaması! “Son 3,5 yılın en düşük düzeyinde”

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Orta Vadeli Program’da (OVP) en önemli önceliklerinin hayat pahalılığıyla mücadele, yani enflasyonu kalıcı olarak düşük tek haneli seviyelere indirmek olduğunu belirterek, “Bu yönde epey mesafe kat ettik. Son …

Türkiye’nin merkezinde olduğu Orta Koridor’un 75 milyar dolarlık ticaret hacmi var

Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin merkezinde olduğu Orta Koridor’la ilgili yıllık 75 milyar dolarlık ticaret hacminin olduğunu söyledi.

Türkiye ile Rusya arasında KEK Protokolü imzalandı

Türkiye ile Rusya arasında, Türk-Rus Ticari ve Ekonomik İşbirliğine Dair Hükümetlerarası Karma Komisyonu (KEK) Protokolü imzalandı.

Kıyı ormanlarına ‘turizm yatırımı’

Kültür ve Turizm Bakanlığı’na tasarruf hakkı verilen orman alanlarının, kıyı kenar çizgisinin deniz tarafında kalan kısımları da turizm yatırımlarına tahsis edilebilecek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir